Facebook is so lame

Facebook is so lame

Фэйсбүүктай юу тохиолдов оо?

NYT -ийн Bits блогийн хөтлөгч Жэмма Уортэм (Jenna Wortham) Фэйсбүүкийг үеэ өнгөрөөж байна хэмээн шүүмжилжээ. Бид ч түүнийг ойлгож байна л даа. Сүүлийн үед Фэйсбүүк хэрэглэгчид эрс багассан нь та бүхэнд ч мөн адил мэдрэгдэж байвал энэ нийтлэлийг уншиж үзээрэй.

Жэмма хэлэхдээ: "Нэг-хоёр жилийн өмнө би интернетийн орчинд дийлэнх цагийг Facebook -т өнгөрөөдөг байв. Тухайн үед Facebook группүүд хүчээ авч, би ч тэнд идэвхтэй хандан бараа бүтээгдэхүүн борлуулж найзууддаа байр орон сууц олоход нь тусалж, дэлгүүр хэсдэг байлаа. Кино үзвэр, сонирхол нэгтэй хүмүүсийн уулзалт ч зохион байгуулдаг групп байсан. Цаашлаад хэдэн зуун, мянган километрт ажиллаж амьдрах гэр бүл, хамаатан садан, найз нөхдийнхөө талаарх сонин хачинг дуулна гэдэг үнэхээр сайхан хэрэг байв.
 
Гэхдээ сүүлийн үед Facebook -ын нөгөө хэт идэвхтэй гишүүд яг л ичээндээ орсон мэт алга болж байна. Найзуудын маань хүүхдүүд, үеэл дүү нар хүртэл сургууль соёлоо төгсөөд Facebook аккаунтаа устгаж, үлдсэн нэг нь өөрийнхөө тухай мэдээллээ улам цомхон болгож зургаа устгасан. Миний ч оролцоо багасаж, хааяа л зураг нэмдэг болсон. Сайн зүйл нь гэвэл newsfeed -c Buzzfeed -ийн нийтлэл олж унших юм даа; гэхдээ үүний ч хэрэгцээг байхгүй, учир нь би Баззфид руу шууд орж хэрэгтэй мэдээллээ авч чадна."

 

Тэгэхээр Фэйсбүүктай юу тохиолдов оо? Жэмма ийм азгүй юм уу эсвэл түүний хэлдгээр олон нийтийн харилцааны хэрэгслийн эрин үе нь өнгөрч байна уу?

Фэйсбүүкийн захирлуудын зөвлөл уг сайтыг урт хугацааны турш хэрэглэгчдээ алдаагүй, харин ч улам нэмэгдэж байгаа гэх ч Марк Цукербергийн CFO нь өдөр ирэх тусам хэрэглэгчдийн тоо багасаж байгааг мэдэгдсэн юм. Өсвөр насныхан Фэйсбүүк профайлаа яг ч устгаагүй ч хэрэглэх нь эрс багасаж олон нийтийн харилцааны сайтад тун бага хугацааг өнгөрөөх болсон.

Фэйсбүүкийн үнэ цэнэ унана гэдэг нь хэрэгцээ нь аажмаар багасна гэсэн үг л дээ. Өөрөөр хэлбэл чиний зургийг хэн ч лайк дарж, статусыг чинь уншаагүй байсан ч “амьдрал үргэлжилсээр байгааг” хүмүүс ойлгож эхэлж байна.

Nathan Jurgenson, Cyborgologist, Snapchat

Nathan Jurgenson, Cyborgologist, Snapchat

Нийгэм судлаач Натан Юргенсон (Nathan Jurgenson) -ны хэлснээр Фэйсбүүк бол яг л том худалдааны төв шиг: Хүн бүр лангуу шагайж, бусдын сонирхлыг харж, хэрэгтэй бараагаа худалдан авч, санамсаргүй байдлаар яриа үүсгэх зэрэг нь ямар ч зорилгогүй дэлгүүр хэсэхтэй адил юм. Үүнээс гадна Фэйсбүүк нь хамгаалалт сайтай, өөрийн гэсэн дүрэмтэй, хатуу бодлоготой дэлгүүр. Өөрөөр хэлбэл хүн Фэйсбүүкрүү уйдаж цаг нөгцөөх гэсэндээ орж ирдэг ч бүх зүйл нь таамаглаж болохуйц, нэгэн хэвийн гэсэн үг. Тиймдээ ч өсвөр насныхан хэдийн энэ хэв маягаас залхаж Snapchat, Twitter, Tumblr, Pinterest эсвэл Vine -г илүүд үзэж буй юм.
 
Бусад судлаачид ч мөн "орчин үеийн Фэйсбүүкийг" утасны жагсаалт мэтээр дүгнэж үздэг: Хэдийгээр эндээс онцлох үйл явдал, арга хэмжээ, хов жив, амжилт ололт, янз бүрийн өөрчлөлтийн талаар мэдэх боломжтой ч хүн хэзээ ч найзуудаасаа залхсандаа фейсбүүк рүү хандалт хийхгүй - Фэйсбүүк бол баар, кафены цахим хувилбар биш.

"ФЭЙСБҮҮК БОЛ БААР, КАФЕНЫ ЦАХИМ ХУВИЛБАР БИШ!"

Хүн бүр ордог, хүн бүр шуугидаг, хүний бодит амьдралаас хол тасарсан олон найз нөхөдтэй Фэйсбүүк шинэ үеийнхний дунд нэр хүндээ нэгэнт алдаж эхэлжээ. Залуусыг дагаад ах эгч нар нь, ялангуяа ахмад үеийнхэн хүртэл үүнийг ойлгоход их хугацаа шаардлагагүй юм.

Харин үүний оронд мэссэж илгээх "халаасны харилцааны" social messenger -ийн эрин үе эхэлж хүчээ авч буй WhatsApp, Японд алдартай Line, зах зээлд амбицтай нэвтэрсэн Snapchat, хятадын WeChat, солонгосын KakaoTalk гэх апп -ууд Фэйсбүүкийг орлож энэ нь бид 2000 -д онд хоорондоо мэссэж бичдэг байсан шиг өсвөр насныхны амин хэрэгцээ болох хандлагатай.


Тэгэхээр олон нийтийн харилцааны хэрэгслийн хувьсах хурдаас харахад Фэйсбүүк одоогийн байдлаар дунд хэргэм насны хямралын үедээ явж буй юм. Тиймээ, Марк Instagram -г худалдаж, хэд хэдэн стартапыг өөрийн болгож, selfie (өөрийгөө дарах хэв маяг) гэдэг үг саяхан Оксфордын толинд албан ёсоор нэмэгдсэн ч өсвөр насныхан энэ бүхнээс зайгаа барьсаар байна.
 
Хүмүүс багасна гэдэг нь реклам, сурталчилгаа тавиулах хүний тоо багасна гэсэн үг. Энгийнээр тайлбарлавал: бага хүн = бага зар сурталчилгаа = бага борлуулалт = олон нийтийн харилцааны сайтад зарцуулах мөнгө багасч = үүнийг дагаад Фэйсбүүкийн орлого багасна.
 
Хэдийгээр Марк болон түүний багт одоогийн байдлаар аюул нүүрлээгүй ч өсвөр насныхныг early adopters гэдэг байх шүү. Тэгээд хэрвээ тэд энэ сайтаас уйдаж эхэлсэн бол Фэйсбүүк хэрэглэгчдээ алдахаас биш үүнийг орлох шинэ апп, харилцааны сайтаас эмээсэн нь дээр байх.

COMMENTS

BLOGGER
Name

A$AP ROCKY,1,Abbey Lee Kershaw,1,Acoustic,5,Ad Campaigns,21,Adriana lima,1,Agyness Deyn,2,Alber Elbaz,1,Album,5,Alessandra Ambrosio,1,Alexa,1,Alexa Chung,5,Alice Dellal,1,Alternative Rock,23,Ambient,7,Amy Winehouse,1,Ana Beatriz Barros,1,Anais Pouliot,1,Andrej Pejic,3,Anja Rubik,4,Anthony Maule,1,Arcade Fire,1,Arizona Muse,2,Art Rock,1,Ashley Olsen,1,Bazaar,2,Beauty,9,Behati Prinsloo,2,Best New Release,5,Bette Franke,1,Bianca Balti,1,Bloggin,1,Blues,4,Brands,1,Britpop,7,Burberry,3,Burberry Prorsum,1,Camille Rowe,1,Candice Swanepoel,1,Cara Delevingne,2,Carine Roitfeld,1,Carola Remer,1,Celebrities,7,Chanel,9,Chanel Iman,2,Chillout,4,Chloé,1,Coco Rocha,9,Coke,1,Concert,1,Country,1,Covers,11,David Sims,1,David Yurman,1,Deep House,1,Designers,23,Detials,2,DG,1,Dolce Gabbana,1,Donna Karan,1,Doutzen Kroes,1,Downloads,1,Downtempo,9,Dsquared²,1,Dub,1,Eddie Redmayne,1,Editorials,56,Edward Enninful,1,Electro House,1,Electronic,11,Electropop,1,elle,5,Emilio Pucci,1,Emmanuelle Alt,2,Events,24,Experimental,3,Fabric,4,Fashion,8,Fei Fei Sun,1,Female Vocal,3,Folk,1,Folk Rock,4,Franca Sozzani,1,Freja Beha Erichsen,4,Funk,4,Funny,2,GAGA,1,GIF,7,Giovanna Battaglia,2,Gisele Bundchen,3,Givenchy,3,Gothic,1,Greg Kadel,1,Grunge,2,Guinevere van Seenus,1,Hailey Clauson,1,Hannah MacGibbon,1,HARD ROCK,1,Hedi Slimane,2,Heidi Klum,1,Hilary Rhoda,1,HM,14,House,4,how to,6,Hugo Boss,1,indie Dance,2,indie folk,1,indie rock,27,indiepop,20,Inez + Vinoodh,2,Interviews,2,Isabeli Fontana,1,Jacquelyn Jablonski,2,Jasmine Tookes,1,Jazz,10,Jessica Stam,1,Joan Smalls,2,John Galliano,1,Journalism,1,Julia Restoin-Roitfeld,1,Julia Schneider,1,Kanye,1,Karl Lagerfeld,3,Karlie Kloss,11,Karmen Pedaru,1,Karolina Kurkova,1,Kate Bosworth,1,Kate King,1,Kate Lanphear,1,Kate Moss,8,Kati Nescher,1,Krautrock,1,Lady GaGa,1,Lana Del Ray,1,Lanvin,1,Lifehacker,1,Lily Donaldson,1,Lingerie,2,Listen,7,lists,1,Liu Wen,1,Live,2,London,4,Lookbooks,5,Louis Vuitton,3,Lounge,4,Magazines,1,Magdalena Frackowiak,1,Malgosia Bela,1,Marc Jacobs,4,Mariacarla Boscono,3,Mario Sorrenti,2,Mario Testino,1,Mary-Kate Olsen,1,Maud Welzen,1,Meghan Collison,1,Melodic Rock,1,Miranda Kerr,1,Miu Miu,1,Model homes,1,Models,85,Movie,1,MP3,1,Muse,1,Music,50,Natalia Vodianova,1,Natasha Poly,6,Neo-Prog,2,News,57,Numéro,1,NYFW,1,OUTFIT,3,Paolo Roversi,1,Photo,51,Photographers,22,Pirelli Calendar,2,pop,9,pop rock,4,Portmans,1,Post Punk,2,Post Rock,1,Power Metal,1,Prada,2,Pre-Fall 2012,1,Products,1,Proenza Schouler,1,Progressive,6,Psych Rock,1,Punk Rock,1,Radiohead,1,Rag + Bone,1,Rap,1,Recommend,17,Review,3,Reviews,18,Rn'B,1,Rock,14,Rock'n Roll,1,Rooney Mara,1,Rosie Huntington-Whiteley,1,Salvatore Ferragamo,2,Sara Blomqvist,1,Sasha Pivovarova,1,Saskia de Brauw,2,Sharif Hamza,1,Shopping,8,Short film,2,SID Magazine,1,Smooth Jazz,2,Snejana Onopka,2,Soul,3,Spring Summer 2011,2,Spring Summer 2012,13,Spring/Summer 2012,5,Stella McCartney,1,Street Fashion,11,Street style,35,Streetstyle,1,Style icon,4,Styling Tips,3,Tali Lennox,1,Tao Okamoto,1,The Rolling Stones,1,Toni Garrn,1,Top 10,2,Travel,1,Trends,5,Trip-Hop,4,Valentino,1,Versace,7,Victorias Secret,2,Video,16,Vogue,19,Watch,2,WEED,3,YSL,4,Zac Posen,1,ZARA,2,Zuzanna Bijoch,1,
ltr
item
Fashion Addict Here: Facebook is so lame
Facebook is so lame
Facebook is so lame
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiee7JJrsgyVTxnYBXJd2cITSWCVOB187XFYpXCe_4xa2JO2n8vX99jwHcbFXRVFPj3sXKk1O7pH9uHnT5bqhWv2NfrM6fJF7RETkW_VaUCYFyHOe04PM-v3qAtZmftVj04Mj0LjBRXe4A/s320/s1A2WOC.gif
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiee7JJrsgyVTxnYBXJd2cITSWCVOB187XFYpXCe_4xa2JO2n8vX99jwHcbFXRVFPj3sXKk1O7pH9uHnT5bqhWv2NfrM6fJF7RETkW_VaUCYFyHOe04PM-v3qAtZmftVj04Mj0LjBRXe4A/s72-c/s1A2WOC.gif
Fashion Addict Here
http://indielog.blogspot.com/2013/12/facebook-is-so-lame.html
http://indielog.blogspot.com/
http://indielog.blogspot.com/
http://indielog.blogspot.com/2013/12/facebook-is-so-lame.html
true
3741939820161639557
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy